**~DERMA~****~DERMA~****~DERMA~****~DERMA~**

TABUNG PASTI

Bank Islam : No Akaun 02048020130995



TABUNG DPPB

No Akaun BIMB: 02048010008716





10 December 2009

Usrah DPPB



Mengetengahkan realiti semasa yang berkait rapat dengan permasalahan sekitar masyarakat Baling terutama diperingkat akarumbi yang banyak melahirkan rasa hati apabila pihak dppb turun ke padang melancarkan program sekrateriat pilihanraya...




Melontarkan idea-idea terkini terutama dalam bidang ict serta idea pemurnian fikrah. Setelah menjalani proses tarbiah yang panjang, sepatutnya ia merubah cara berfikir, cara merancang dan cara melaksanakan sesuatu tugasan terutama apabila ianya berkaitan matlamat jamaah.



Tuan guru...menghuraikan tentang bagaimana melihat konsep sebenar dalam menjalin ikatan sesama muslim walau dalam parti yang berlainan, menyeru agar bersama memahamkan masyarakat terhadap perjuangan Islam yang syumul dan mesra terhadap semua makhluk.



Konsep jamaah...keputusan dan pandangan individu tidak semestinya mencerminkan kehendak jamaah, oleh itu...berhati-hati dalam memberi idea dan komen terutama apabila ianya berkait dengan permasalahan dalaman politik dan jamaah.



Agenda akhir...makan bersama, bergurau senda, gelak tawa, bahagia bersama....kesemuanya menjadi rempah ratus dalam kawah ukhwah dppbaling. Kemanisan perjuangan ini pasti menjadi kenangan terindah ketika usia membatasi kita...apapun, rasa hati kita tetap sama....daulatkan al Quran di bumi tuhan...

No comments:

MUKTAMAR TAHUNAN DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BALING 2010

ANUGERAH UKJ TERBAIK SESI 2007 DARI Y.A.B PESURUHJAYA PAS KEDAH

ANUGERAH UKJ TERBAIK SESI 2007 DARI Y.A.B PESURUHJAYA PAS KEDAH

Sahabat-sahabat