**~DERMA~****~DERMA~****~DERMA~****~DERMA~**

TABUNG PASTI

Bank Islam : No Akaun 02048020130995



TABUNG DPPB

No Akaun BIMB: 02048010008716





07 September 2009

Kemuncup Dalam Perjuangan

Politik semasa sungguh mengguris rasa.

Geloranya mendesak saya untuk lebih teliti dalam bicara, membanyakkan pendisiplinan diri dengan nilai TAQWA demi meraih al-Furqan, pembeda antara batil dan kebenaran. Saya lelah melihat proses pencerahan siasah Malaysia dilakukan tanpa sokongan pendidikan. Apa yang mendominasi insiden demi insiden adalah sentimen dan retorik. Malah tanpa rujukan moral.

Dalam segala beban yang membelenggu dada dan nafas jiwa, tangan saya terdorong untuk mencapai sebuah buku yang redup kulitnya hingga segera mendatangkan segar hati untuk membaca.

KEMUNCUP DALAM PERJUANGAN adalah sebuah karya Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat yang muncul sangat kena pada masanya.

Kesan kemuncup adalah ungkapan yang amat tepat dalam menterjemahkan perasaan saya semasa menekuni perkembangan politik semasa. Kekhuatiran saya terhadap PAS ialah pada keupayaan seluruh jentera PAS berkomunikasi dengan baik dalam proses memahamkan pendukung juga penyokong akan hakikat sebenar yang tersurat juga tersirat.

KEMUNCUP DALAM PERJUANGAN oleh sentuhan Tuan Guru mengajar saya untuk tidak menipu bahawa jalan ini memang penuh keresahan, namun perjuangan tidak harus kehilangan fokus dek miang kemuncup itu. Perjuangan yang matang harus bisa mencabut kemuncup itu sambil terus berjalan. Melangkah ke hadapan.

Sumber: http://saifulislam.com/?p=2843

No comments:

MUKTAMAR TAHUNAN DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BALING 2010

ANUGERAH UKJ TERBAIK SESI 2007 DARI Y.A.B PESURUHJAYA PAS KEDAH

ANUGERAH UKJ TERBAIK SESI 2007 DARI Y.A.B PESURUHJAYA PAS KEDAH

Sahabat-sahabat