**~DERMA~****~DERMA~****~DERMA~****~DERMA~**

TABUNG PASTI

Bank Islam : No Akaun 02048020130995



TABUNG DPPB

No Akaun BIMB: 02048010008716





09 September 2009

SIRI CERAMAH NUZUL AL-QURAN & ISU SEMASA




Sempena bulan Ramadhan Al-Mubarakh 1430H kali ini, DPPB telah mengadakan beberapa siri ceramah bagi terus meningkatkan semangat juang dan ilmu agama di kalangan umat Islam.


Ceramah-ceramah ini diadakan bersempena dengan majlis berbuka puasa yang di kawasan Baling mengikut DUN.


Pada 7 sept 2009, DPPB telah mengadakan Majlis Berbuka Puasa di DUN Kuala Ketil bertempat di Markas PAS Kubang Bok. Di antara pengisian program ialah berbuka puasa bersama pimpinan, solat maghrib, tazkirah/taujihad perjuangan, solat isyak & terawih. Program ceramah pula berlangsung pada jam 10.00 malam. Antara penceramah yang dijemput ialah Ust Osman, YB Cg Johari Abdullah dan penceramah utama ialah Sdr Mazlan Aliman (AJK PAS Pusat). DPPB berasa sangat bertuah dan berterima kasih kepada beliau kerana sanggup bersama-sama DPPB walau pun sibuk dengan tugasan harian.


Pada 8 sept 2009 pula, DPPB sekali lagi mengadakan ceramah berkenaan dengan mukjizat dan kelebihan Al-Quran yang diturunkan pada bulan ramadhan di samping isu-isu semasa yang sedang hangat diperkatakan. Cerama tersebut yang diadakan di Sekolah Agama Islahiah Diniah, Memali dimulakan dengan ucapan aluan oleh Ust Mat Juki selaku tuan rumah dan disusuli oleh YB Cg Johari yang banyak menyentuh tentang isu semasa di negeri Kedah mahupun peringkat negara. Antara isu yang disampaikan ialah prk Bagan Pinang, N 9 yang akan diadakan tidak lama lagi. Ceramah kemudian diteruskan oleh Ust Ahmad Yahya (ketua pemuda negeri Kedah). Banyak isu-isu tentang kegagalan kerajaan selama 52 tahun merdeka khususnya di dalam membela nasib dan akidah umat Islam di Malaysia. ISU Natrah , masalah sosial yang melanda negara dan wabak H1N1yang dibangkitkan sedikit sebanyak memberi kesedaran di kalangan hadirin yang hadir.


Pada malam2 ceramah ini juga, DPPB telah mengadakan jualan AMAL sebagai usaha menambahkan tabung bendahari khususnya PASTI. DPPB mengharapakan agar ada pihak yang tampil memberi sumbangan kepada Tabung PASTI yang masih belum mencukupi.


DPPB merakamkan ucapan terima kasih kepada semua pihak yang telah memberi kerjasama sepanjang program tersebut.


No comments:

MUKTAMAR TAHUNAN DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BALING 2010

ANUGERAH UKJ TERBAIK SESI 2007 DARI Y.A.B PESURUHJAYA PAS KEDAH

ANUGERAH UKJ TERBAIK SESI 2007 DARI Y.A.B PESURUHJAYA PAS KEDAH

Sahabat-sahabat