**~DERMA~****~DERMA~****~DERMA~****~DERMA~**

TABUNG PASTI

Bank Islam : No Akaun 02048020130995



TABUNG DPPB

No Akaun BIMB: 02048010008716





16 July 2009

Usrah AJK DPPB

Usrah AJK DPPB kali ini diadakan di rumah Ust Roshidi selaku Pemangku Timb. Ketua Pemuda merangkap pengerusi Lajnah Tarbiyah & Dakwah. Seperti mana biasa, usrah dimulakan dengan solat maghrib secara berjemaah, diikuti oleh bacaan Al-Mathurat, bacaan ayat-ayat suci al-quran oleh setiap AJK surah al-baqarah bermula ayat 216, perlembagaan PAS dan bacaan teks tambahan iaitu Bingkisan Fikrah.


Siri-siri perbincangan yang diadakan sangat menarik dan sedikit sebanyak mendidik jiwa bagi mereka yang mahu mendengar. Ternyata setiap AJK mempunyai pandangan dan pengalaman yang berbeza yang boleh dikongsikan bersama. Pada malam itu juga, tiba giliran Ust Osman untuk mentaarufkan diri. pelbagai soalan2 peribadi ditanya oleh sahabat2 dan dijawab dengan terbuka dan jelas oleh beliau. usaha ini dilakukan agar setiap AJK bisa mengenali hati budi sahabt-sahabat yang lain dan mengelakkan berlakunya kerenggangan di dalam ukhuwaah.


Selepas itu usrah diteruskan dengan laporan setiausaha, solat isyak dan jamuan makan malam. Usrah tamat pada jam 11.30 malam.



No comments:

MUKTAMAR TAHUNAN DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BALING 2010

ANUGERAH UKJ TERBAIK SESI 2007 DARI Y.A.B PESURUHJAYA PAS KEDAH

ANUGERAH UKJ TERBAIK SESI 2007 DARI Y.A.B PESURUHJAYA PAS KEDAH

Sahabat-sahabat