**~DERMA~****~DERMA~****~DERMA~****~DERMA~**

TABUNG PASTI

Bank Islam : No Akaun 02048020130995



TABUNG DPPB

No Akaun BIMB: 02048010008716





26 November 2009

PERUTUSAN HARI RAYA KORBAN

Oleh: Ust Osman bin Abdul Hamid

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Alhamdulillah segala pujian bagi Allah yang telah memuliakan hambanya & menyeru mereka supaya mengamalkan ajaran dan cara hidup yang ditetapkanya. Selawat serta salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad Rasul yang dipilih Allah yang menjadi bukti kepada seluruh alam dan manusia untuk memimpin menyelamatkan manusia dan beramal diatas landasan menjaga hubungan dengan Allah dan bertanggungjawab diatas apa yang diperintahkanya.


Dewan Pemuda PAS Baling pengucapkan selamat menyambut hari raya Aidil Adha atau dikenali dengan hari raya korban atau disebut dengan hari raya haji. Pihak kami amat mengharapkan Kita menghayati hari raya ini dengan mengambil pengajaran bagaimana ianya amat penting kepada kita semua.


Tahniah kepada ummat Islam yang mengerjakan haji, semoga mendapat haji yang mabrur, selamat menjalani ibadah korban , moga kita dapat menghayati pengorbanan Nabi Ibrahim serta puteranya Nabi Ismail dan Isterinya Sita Hajar. Moga sejarah pengorbanan ini mengajar kita erti perjuangan dan menjadi hamba Allah yang taat.


Kepada Semua pejuang Islam dan Pemuda Islam marilah kita mengamalkan ajaran Islam, jangan kita alpa dan leka dengan dunia yang sentiasa menipu daya kita, tingkatkan pengorbanan, masanya sudah tiba untuk kita berkorban atas nama perjuangan Islam. Contohilah pengorbanan pejuang yang mengorban segalanya, walau darah mengalir di bumi Allah dengan darah para Suhada, semuanya untuk Islam hanya ada pada mereka Allah dan Rasul.


Terima kasih kepada semua yang menyertai program-program anjuran DPPB, pengorbanan yang diberikan hanya Allah yang menilainya.Moga kita bersama-sama ditempatkan oleh Allah disyurga bersama pejuang Islam yang banyak berkorban…..

No comments:

MUKTAMAR TAHUNAN DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BALING 2010

ANUGERAH UKJ TERBAIK SESI 2007 DARI Y.A.B PESURUHJAYA PAS KEDAH

ANUGERAH UKJ TERBAIK SESI 2007 DARI Y.A.B PESURUHJAYA PAS KEDAH

Sahabat-sahabat