**~DERMA~****~DERMA~****~DERMA~****~DERMA~**

TABUNG PASTI

Bank Islam : No Akaun 02048020130995



TABUNG DPPB

No Akaun BIMB: 02048010008716





29 August 2009

MAJLIS BERBUKA PUASA DPPB DI DUN BAYU

DUN BAYU diberi penghormatan oleh DPPB apabila pilih sebagai dun yang pertama dalam siri majlis berbuka puasa DPPB bersama pemuda cawangan. DPPB meletakkan harapan dan sasaran yang tinggi kepada pemuda cawangan bagi meneruskan kesinambungan perjuangan pemuda di dalam PAS. Dengan siri lawatan ke dun-dun sempena majlis berbuka puasa ini diharapkan dapat menyatukan hati-hati dan meningkatkan keupayaan pemuda ke puncak yang lebih tinggi.

Di dalam majlis yang diadakan pada 28 Ogos 2009 ini, turut hadir adalah mantan calon DUN BAYU yang lalu iaitu Ust Musoddak Hj Ahmad dan YB Cg Johari Abdullah. Majlis yang sepenuhnya diuruskan oleh Pemuda dan PAS cawangan Kg Siput mendapat sambutan yang menggalakkan dengan kehadiran pemuda sekitar 100 orang.

Sebelum majlis berbuka, majlis diserikan dengan ucapan aluan pemangku Ketua Pemuda, Ust Osman Abd Hamid. Di dalam ucapannya, Ust Osman menceritakan bagaimana perjuangan Islam telah mencapai beberapa kejayaan di dalam bulan ramadhan sejak zaman Rasulullah SAW sehinggalah yang baru lalu di N11 Dun Permatang Pasir. Majlis kemudian diteruskan dengan Tazkirah ramadhan yang disampaikan oleh Ust Musaddak. Di antara bait-bait yang diceritakan oleh beliau ialah tentang keberkatan di bulan ramadhan yang mana bulan ini merupakan madrasah bagi mendidik orang yang beriman dan terdapat tiga golongan orang yang berpuasa. Pertama ialah Puasa UMUM yang dilakukan oleh orang awam yang hanya menahan lapar dan dahaga semata-mata. Kedua ialah Puasa Khusus yang mana orang yang melakukannya di samping menahan lapar dan dahaga, mereka juga menahan diri daripada melukan kemungkaran dan menahan nafsu mereka. Ketiga ialah Puasa KHUSUSI KHUSUS. Puasa ini dilakukan oleh mereka yang warak seperti alim ulamak, wali dsb yang mana mereka hanya senya berpuasa kerana Allah semata-mata.

Sebelum berbuka puasa, program ini diteruskan dengan majlis tahlil ringkas yang dipimpin oleh Pemangku Ketua Pemuda Ust Roshidi. Sesudah tahlil pengisian program diteruskan dengan majlis berbuka puasa dan solat maghrib secara berjemaah. Sebelum bersurai, sebagai penghargaan kepada pemuda Kg Siput. Ust Musaddak telah memberi sedikit cenderahati dan disampaikan oleh YB Cg Johari.

DPPB merakamkan ucapan terima kasih kepada semua pihak yang terlibat. Syukran Jazilan.

No comments:

MUKTAMAR TAHUNAN DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BALING 2010

ANUGERAH UKJ TERBAIK SESI 2007 DARI Y.A.B PESURUHJAYA PAS KEDAH

ANUGERAH UKJ TERBAIK SESI 2007 DARI Y.A.B PESURUHJAYA PAS KEDAH

Sahabat-sahabat