**~DERMA~****~DERMA~****~DERMA~****~DERMA~**

TABUNG PASTI

Bank Islam : No Akaun 02048020130995



TABUNG DPPB

No Akaun BIMB: 02048010008716





22 November 2009

KONVOI PEMUDA KE MAKAM SYUHADA' MEMALI




19 November 2009,Seramai lebih kurang 100 orang lebih pemuda baling berkonvoi dengan 50 buah motor dan 30 buah kereta diketuai ketua Dewan Pemuda Pas Kedah.Konvoi tersebut deberi nama konvoi Syahadah Memali sempena mengenang peritiwa berdarah di Kg.Memali.

Konvoi tersebut bermula Jam 5.45 petang hari khamis di Masjid Kg.Parit Panjang.Sebelum peserta konvoi bertolak ke kg.memali,semua peserta konvoi sempat menziarahi kubur syahadah Memali di tanah perkuburan Islam Kg.Parit Panjang.

Sebelum peserta bertolak ke Kg.Memali,peserta diberi taklimat oleh Ketua Dewan Pemuda Pas Kedah Ustaz Ahmad Bin Yahaya.Dengan Laungan takbir,peserta pun mula bertolak pada jam 6.10 petang.

Tepat jam 6.55 petang peserta sampai ke Kg.Memali dan berkumpul di Madrasah Islahiah Kg Memali Baling.Semua menunggu waktu solat maghrib dan bersolat berjemaah.Majlis diteruskan dengan solat hajat dan bacaan tahlil untuk dihadiahkan pahala tersebut kepada roh-roh mujahadah memali serta muslimin dan muslimat yang meninggal dunia.
Selepas solat isyak majlis diteruskan dengan Ceramah perdana yang bertajuk "MEMALI DIFITNAH LAGI"

Ribuan hadirin membanjiri seawal jam 8.45 malam.Penceramah dimulakan ucapan aluan oleh Yang Berhomat Senetor Ustaz Yusuf Husin.Seterusnya ucapan Ketua DPPNK Ustaz Ahmad Yahaya.Majlis diceriakan dengan ceramah jemputan seorang kanak pasti yang berusia 7 tahun.Majlis diteruskan dengan ucapan timbalan Ketua DPP Pusat,ucapan Ketua DPP Pusat Ustaz Nasaruddin Tantawi.Seterusnya ceramah dari Haji Mohamad Sabu selaku AJK Pas Pusat. Majlis bersuarai tepat jam 12.00 malam.
Sumber : Anaunited.blogspot.com

1 comment:

chengaibay said...

kejadian memali

http://chengaibay.blogspot.com/2011/02/perjalanan-peristiwa-berdarah-di.html

MUKTAMAR TAHUNAN DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN BALING 2010

ANUGERAH UKJ TERBAIK SESI 2007 DARI Y.A.B PESURUHJAYA PAS KEDAH

ANUGERAH UKJ TERBAIK SESI 2007 DARI Y.A.B PESURUHJAYA PAS KEDAH

Sahabat-sahabat